اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 قزوینمدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: به منظور توسعه انرژی های تجدید پذیر امسال برای نصب پنل‌های خورشیدی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران صبح روز شنبه در سفر یک روزه به استان قزوین به منظور بررسی ظرفیت توسعه انرژی های تجدیدپذیر ضمن بازدید از مراکز آموزش عالی استان قزوین با استاندار دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل سازمان سانا در نشست با رؤسای دانشگاه های استان قزوین که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد برای دادن تسهیلات بلاعوض به مراکز دانشگاهی برای نصب سیستم های انرژی تجدید پذیر به ویژه خورشیدی در استان قزوین اعلام آمادگی کرد.

یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان انرژی های نو در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ۳۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور نصب شده که عمده آن در تاکستان، بینالود و خاف صورت گرفته و توربین های بادی در ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز، سرعین از رشد قابل توجهی برخوردار شده و ۶۶۰ کیلووات انرژی نیروگاهی در این حوزه نیز در حال نصب است.

آرمودلی بیان کرد: با ساخت توربین های ۶۶۰ کیلووات و ۲.۵ مگاوات ساخت داخل قادر هستیم نیاز داخل را به خوبی تأمین کنیم که ظرفیت تولید در نیروگاه های تجدیدپذیر سالانه ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت است که باید زمینه استفاده از آن را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران بیان کرد:با عقد قراردادهای بلندمدت و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تاکنون ۱۰ هزار مگاوات مجوز صادرشده که ضمن خرید انرژی تولید شده زمینه حمایت از این نیروگاه ها فراهم شده است.

این مسئول یادآورشد: در حال حاضر قیمت خرید انرژی برق از بخش خصوصی برای هرکیلو وات ساعت حدود ۴۶۳ تومان است که در مدت پنج سال تعریف شده که این مبلغ ۱۰ برابر قیمت برقی است که به مشترکان فروخته می شود و هزینه سنگینی به دولت تحمیل کرده اما برای تشویق استفاده از آین انرژیها این خدمات داده می شود.

مشترکان خانگی نیروگاه خورشیدی نصب کنند

آرمودلی تصریح کرد: بسیار علاقمندیم تا مشترکان خانگی به سمت استفاده از انرژیهای نو به ویژه خورشیدی حرکت کنند و از تسهیلات دولتی برخوردار شوند که در این راستا به شرکت های توزیع نیروی برق اعلام شده در بودجه امسال هر واحدی مسکونی برای نصب پنل های خورشیدی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت کند که هیچ محدودیتی در ثبت نام افراد نداریم.

وی بیان کرد:امسال ظرفیت صدور مجوز نصب سیستم های خورشیدی برای ۱۲ هزار واحد مسکونی را داریم که امیدواریم مردم ضمن آشنایی با قابلیت های این سیستم برای کاهش هزینه های خود از این نوع انرژی استفاده کنند.

انرژی خورشیدی

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات نصب سیستم خورشیدی به دانشگاه ها

این مسئول گفت: برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه ها و دستگاهای اجرایی امسال تاکنون ۲۳ واحد دانشگاهی توانسته اند از تسهیلات قابل توجه دولتی استفاده کنند که برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی افزود: امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای نصب پنل های خورشیدی در ۲۳ دانشگاه سراسر کشور پرداخت شده و استان قزوین هم می تواند از این تسهیلات برای دانشگاه های مهم خود مانند بین المللی امام ، دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری به خوبی استفاده کند و حدود نیمی از هزینه را پرداخت می کنیم.

آرمودلی تصریح کرد: سال گذشته از محل دریافت عوارض ۳۰ ریالی شرکت های برق، قرارداد تولید ۱۴ مگاوات برق فتو ولتائیک(خورشیدی) برای نصب در ادارات و مراکز آموزش عالی منعقد شد.

خدمات فنی و مهندسی پنل های خورشیدی به طور کامل داده می شود

وی با اشاره به این که متخصصان کشورمان امروز به توانمندی نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی دست یافته اند تصریح کرد: خوشبختانه امروز دیگر در نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش سیستم های خورشیدی قابلیت بالایی داریم و هیچ مشکلی نیست و مردم نباید نگران خدمات فنی در مواقع مورد نیاز باشند زیرا توان تخصصی مهندسان کشور مطلوب است.

آرمودلی یادآورشد: متاسفانه به دلیل ارزان بودن انرژی استقبال مردم از سیستم های خورشیدی بسیار کم است و علی رغم تسهیلات خوب دولت این نوع انرژی نتوانسته به میزان ظرفیت کشور استفاده شود و شاید اگر هزینه های برق گران بود بسیاری از منازل، ادارات و دانشگاه ها در نصب این سیستم ها درنگ نمی کردند.

انرژی خورشیدی

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران اظهارداشت: اصلاح قیمت انرژی، فرهنگ سازی، توسعه زیرساخت ها با آموزش تکنسین ها، فعال کردن شرکت های داخلی و تکمیل ظرفیت ساخت داخلی پنل های خورشیدی بهترین راهکار برای توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور است.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل ما مسائل اقتصادی است زیرا از نظر علمی کمبودی نداریم و با توسعه شرکت های فعال در این حوزه با تولید پنل های بیشتر انتظار می رود قیمت این سیستم نیز با کاهش قابل توجهی روبرو شود و افراد بیشتری بتوانند از این روش برای تولید انرژیهای نو استفاده کرده و هزینه های زندگی را به نحو قابل توجهی کاهش دهند.

استان قزوین ظرفیت توسعه نیروگاه بادی را دارا است

آرمودلی در پاسخ به این سوال که چه حمایتی برای توسعه انرژی بادی در قزوین صورت می گیرد اظهار داشت: استان قزوین تونل بادی بسیار خوبی در منطقه تاکستان دارد که تا بوئین زهرا تداوم دارد و این نعمت خدادادی می تواند به توسعه نیروگاه های بادی در این منطقه کمک کند.

وی افزود: پایلوت شدن قزوین در راه اندازی رشته دانشگاهی انرژیهای نو که استاندار محترم مطرح کرده اند از نگاه ما نیز مثبت است و حاضریم حمایت کنیم اما این کار زمانی موفق است که با اجرای طرح های متعدد در انرژیهای نو امکان فعالیت بیشتر برای مؤسسات و مراکز تحقیقاتی را فراهم کند که در این صورت سازمان انرژی های نو نیز آمادگی دارد با دادن اطلاعات بادسنجی، عقد قرارداد خرید تضمینی برق، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات همکاری مناسبی داشته باشد.

افتتاح نیروگاه بادی تاکستان

تولید انرژی از زباله در استان قزوین

مدیرعامل سانا گفت: استان قزوین با راه اندازی سایت جمع آوری زباله ظرفیت خوبی برای احداث نیروگاه تولید انرژی برق از زباله دارد که آمادگی داریم در این راستا نیز کمک کنیم.

وی در خصوص برنامه های اولویت دار سازمان در سال جاری هم گفت: امسال نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر و نیروگاه بادی منجیل با ظرفیت کامل راه اندازی خواهد شد.

آرمودلی گفت: همچنین افزایش قیمت خرید برق تولید شده توسط بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدی پذیر از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار سانا قرار گرفته است.

تاریخ مخابره: شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳

مطالب مرتبط :

برگزاری اولین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر

بی‌توجهی به ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر ظلم به مردم است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:انرژیهای تجدید پذیر,انرژیهای نو,سانا,نیروگاه,برق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.